fredag 2 augusti 2013

Flyer

Den här sidan är inte skapad för att fungera som en vanlig blogg med frekventa uppdateringar. Istället är min tanke en mer eller mindre statisk presentationssida. Men ibland ska jag lägga till någon text när presentationen kan berikas.

Nu har jag bestämt mig för att göra en flyer att lägga i kontorsbrevlådor där jag kommer åt. Om någon skulle vara sugen på att hjälpa mig är det bara att mejla så skickar jag en wordfil. Jag har just avslutat översättningen av en andra pjäs för RATS (tidigare Kista Teater) som ska gå på Dramaten i november. Då ska jag förhoppningsvis få vara med och göra livetextning. Men nu är det hög tid att jaga uppdrag och en flyer är ett sätt, så här tänkte jag att det skulle stå (fast med typsnittet Century som i bloggens header):

"Översättning, språkgranskning och texthantering av olika slag är grundläggande byggstenar i vårt kommunikationsintensiva samhälle. Vi förmedlar information, kunskap och reklam i arbetslivet varje dag i en allt större mängd. Och en överväldigande del av denna kommunikation sker utan redaktionella insatser.

Men ibland behöver alla verksamheter skapa stilistiskt högkvalitativ text och där kan man behöva hjälp. Mitt främsta arbetsområde är översättning mellan svenska och engelska men jag läser också korrektur och producerar orginaltext av alla slag.


Nästa gång ni behöver professionell hjälp med all slags texthantering är ni välkomna att höra av er. Konkurrenskraftiga priser utlovas och hög kvalitet garanteras av utbildning och erfarenhet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar